Tävling!

Vart i tranås och tävlat idag!
Det var svinkallt verkligen, snöade som jag vet inte vad, ush.
Halt var det också, och man skulle skritta och så ute, det gick typ inte, man fick ta det jätte lugnt.
Hoppade två klasser, 70 och 80 cm, clear rund, eftersom Sigge är unghäst ^^ .

70 cm, framridning- Hanna Östman var där och hjälpte mig, tack! <3
Det gick bra, han var pigg osv.
Tog först ett litet skutt i trav, det är tråkigt tycker Sigge :p .
Sen höjde vi till 70 cm, och han hoppa skitfint!

70 cm- Travade först ett varv runt ridbanan, Sigge var typ livrädd för läktaren, hah!
Fick startsignal, första hindret var vid läktaren, han typ skyggar från läktaren, så blir en jättesnäv sväng till första hindret, men han hoppar fint över det iallafall.
2,3,4,5,6,7 och 8:e går jättebra!
Felfri runda!
Bara det att mina fötter typ dog, mina fingrar frös ihjäl och ah.

80 cm, framridning- Sigge var helt underbar!
Hoppade bara ett skutt på varje hinder, jag hade precis hoppat 70 cm, så han var uppvärmd.
Sen skulle jag visst in på banan!

80 cm- Det gick så jäävla bra!
Travade ett varv runt banan, sen fick jag startsignal.
Denna gången var läktaren inte lika läskig, så till första hindret kan jag ta ut svängen ordentligt!
Han hoppade första hindret galant, resten av banan också.
Felfri runda där med.

Imon ska jag rida på ridskolan med Sigge, skriver mer då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0